Bilans - Roczne sprawozdanie finansowe 2010

Bilans - Roczne sprawozdanie finansowe 2010

 
Akcja Bilans 2017
Zajęcia maja na celu przygotowanie kadry finansowo-księgowej do prawidłowego sporządzenia sprawozdania finansowego i rozliczeń podatkowych za 2017 rok. Podczas szkoleń omówione zostaną prawidłowe rozwiązania bieżących problemów występujących w praktyce, przedstawione będą przykłady w zakresie prawa bilansowego i podatkowego, jak również wskazane zostaną przez wykładowców właściwe interpretacje przepisów.
 
   
 Roczne Sprawozdanie
 Finansowe
Sprawozdanie finansowe wg MSR
Obowiązek badania sprawozdania finansowego
Kiedy wybrać biegłego rewidenta do RSF?
 
 Pełny wykaz szkoleń
szkolenia księgowe
szkolenia branżowe
szkolenia budżetowe
szkolenia controling
kursy księgowe
kursy EFS
Studia podyplomowe
szkolenia MSR
nowelizacja VAT
szkolenia biznesowe
 
 Formularz zgłoszeniowy
 Formularz zgłoszeniowy do pobrania
 
 Katalog szkoleń
 Pobierz katalog szkoleń
 
 Newsletter
 Zapisz się na naszą listę mailingową,
 aby otrzymywać informację
 o najnowszysch szkoleniach.
 

 adres e-mail
 
  Szkolenia otwarte

Tytuł szkolenia:

Akcja Bilans 2017 Rachunkowe i podatkowe zamknięcie roku oraz sporządzenie sprawozdania finansowego za 2017 rok

Miejsce i termin:

18-19.10.2017 Poznań
18-19.10.2017 Kraków
19-20.10.2017 Łódź
19-20.10.2017 Gdańsk
23-24.10.2017 Warszawa
23-24.10.2017 Wrocław
9-10.11.2017 Szczecin
14-15.11.2017 Zielona Góra
16-17.11.2017 Katowice
21-22.11.2017 Warszawa
22-23.11.2017 Gdańsk
23-24.11.2017 Poznań
23-24.11.2017 Wrocław


Prowadzący:

Marcin Grzywacz – biegły rewident, doświadczenie o obszarze rachunkowości i rewizji zdobywał pracując w największych podmiotach uprawnionych do badania działających na rynku polskim, w tym w jednej z firm z tzw. „wielkiej czwórki”. Przez wiele lat realizował badania jednostkowych oraz skonsolidowanych sprawozdań finansowych przedsiębiorstw, badania wydatków z realizacji projektów finansowanych ze środków unijnych, badania pakietów konsolidacyjnych przygotowywanych w oparciu o MSSF oraz HBII, prace atestacyjne w oparciu o uzgodnione procedury, usługi z zakresu due diligence finansowego, przygotowywania dokumentacji zabezpieczeń, badania prospektów emisyjnych, modelowania finansowego, doradztwa rachunkowego.

Michał Kołosowski – partner, biegły rewident. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej, a następnie zdobywał doświadczenie w jednej z czołowych firm z tzw. „Wielkiej Czwórki”. Dysponuje bogatym doświadczeniem w badaniu sprawozdań finansowych, sporządzaniu pakietów konsolidacyjnych, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Diligence, przekształcaniu sprawozdań finansowych na zgodne z MSR/MSSF oraz US GAAP. Specjalista w zakresie obsługi spółek z branży nieruchomości i Real Estate. Posiada certyfikat Diploma in International Financial Reporting wydawany przez ACCA. Obecnie kieruje departamentem audytu na terenie północno-wschodniej Polski. Autor licznych artykułów oraz ceniony wykładowca zagadnień z zakresu rachunkowości.

dr Roman Seredyński – partner zarządzający grupą kapitałową, biegły rewident. Doktor nauk ekonomicznych, tytuł naukowy zdobywał w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Diligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Obecnie sprawuje funkcję Partnera Zarządzającego w Grupie UHY ECA. Autor licznych artykułów i publikacji z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości.

Piotr Woźniak – partner zarządzający, ACCA, biegły rewident. Ukończył studia na wydziale Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu o specjalizacji Inwestycje Kapitałowe i Strategie Finansowe Przedsiębiorstw. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowej firmie audytorskiej, gdzie zajmował się przeprowadzaniem badań i przeglądów sprawozdań finansowych. Posiada praktyczną wiedzę i bogate doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, sporządzania pakietów konsolidacyjnych, przekształceń sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF i HGB oraz realizacji zleceń Due Diligence i wyceny przedsiębiorstw. Specjalizuje się w obsłudze rynków kapitałowych. W Grupie UHY ECA kieruje departamentem audytu. Aktywność zawodową rozwija nie tylko poprzez kierowanie pionem usług audytorskich, ale również poprzez prowadzone szkolenia, artykuły i publikacje z zakresu rachunkowości.

Samir Kayyali – doradca podatkowy, obecnie prowadzi własną praktykę podatkową. Doświadczenie zawodowe zdobywał zarówno w międzynarodowych podmiotach świadczących usługi doradcze jak i polskich kancelariach prawnych i podatkowych. Jego praktyka obejmuje w szczególności restrukturyzację grup kapitałowych w celu osiągnięcia optymalizacji podatkowej, sporządzanie dokumentacji w zakresie cen transferowych oraz bieżące doradztwo w podatkach dochodowych oraz podatku VAT. Nadzorował szereg badań due diligence oraz uczestniczył w obsłudze rachunkowo-podatkowej przekształceń oraz likwidacji spółek prawa handlowego. Absolwent międzynarodowych studiów Master Studies in Finance na kierunku Corporate Finance na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prelegent na wielu konferencjach i seminariach podatkowych. Wykładowca na studiach podyplomowych i kursach przygotowujących do egzaminu na doradcę podatkowego. Stale publikuje komentarze i artykuły zarówno w prasie eksperckiej jak i popularnej.

Marcin Zarzycki – doradca podatkowy, prawnik. Właściciel Kancelarii Doradztwa Podatkowego Zarzycki&Wspólnicy. W latach 2009 – 2013 Dyrektor Departamentu Podatkowego w Kancelarii Mec. Marcina Górskiego w Warszawie. Ukończył WPiA na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie oraz aplikację adwokacką przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał doradzając przy licznych transakcjach gospodarczych takich jak łączenie oraz podział spółek kapitałowych, jak również dokonywał analizy transakcji gospodarczych pod kątem ich konsekwencji prawnych oraz opodatkowania podatkami dochodowymi oraz podatkiem VAT. Uczestniczył w przeglądach prawnych i podatkowych przeprowadzanych pod kątem identyfikacji ryzyka i możliwości optymalizacji. Dodatkowo sporządzał dokumentacje cen transferowych dla klientów z branży stalowej, paliwowej, budowlanej i nieruchomości oraz uczestniczył w projektach z zakresu optymalizacji rozliczeń pracowników w ramach podróży służbowych oraz używania samochodów służbowych. Posiada bogate doświadczenie doradcze oraz szkoleniowe z zakresu prawa handlowego oraz prawa podatkowego.

Radosław Żuk – prawnik, partner w spółce doradztwa podatkowego, redaktor naczelny portalu prawno-księgowego TaxFin.pl. Doświadczony i uznany wykładowca tematyki związanej z podatkiem VAT oraz podatkami dochodowymi. Szkolił największe polskie przedsiębiorstwa, jak również podmioty z kapitałem zagranicznym. Autor licznych komentarzy dotyczących podatku VAT, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od nieruchomości oraz podatku od czynności cywilnoprawnych.



Cel szkolenia:

Szkolenie ma na celu przedstawienie praktycznych aspektów związanych z zamknięciem roku podatkowego w kontekście zarówno prawa rachunkowego jak i podatków dochodowych (CIT oraz PIT jako płatnik) oraz podatku od towarów i usług (VAT).  W trakcie szkolenia zostaną przedstawione problemy związane z prawidłowym przygotowaniem bilansu, rozliczeniem podatku dochodowego od osób prawnych, podatku od towarów i usług, jak również wypełniania funkcji płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych.

Podstawowym założeniem jest praktyczne podejście do omawianych treści i prezentacja rozwiązań problemów wskazanych przez słuchaczy. Szkolenie obejmuje również odpowiedzi na pytania oraz inicjowanie dyskusji, która sprzyja wypracowaniu właściwej metodologii zamknięć roku podatkowego na gruncie prawa bilansowego oraz podatkowego.


Program:

DZIEŃ I

Aspekty rachunkowe

1. Sporządzanie, zatwierdzanie i udostępnianie jednostkowych rocznych sprawozdań finansowych:
a) jednostki objęte postanowieniami ustawy w pełnym i niepełnym zakresie,
b) składniki i reguły sporządzania rocznego sprawozdania finansowego,
c) kluczowe daty dla rocznego sprawozdania finansowego,
d) roczne sprawozdanie finansowe większych jednostek,
e) roczne sprawozdanie finansowe jednostek mikro,
f) roczne sprawozdanie finansowe średnich i małych jednostek,
g) roczne sprawozdanie finansowe – łączne,
h) podpisywanie rocznego sprawozdania finansowego,
i) badanie rocznego sprawozdania finansowego,
j) zatwierdzanie rocznego sprawozdania finansowego,
k) udostępnianie rocznego sprawozdania finansowego,
l) przechowywanie rocznego sprawozdania finansowego,
m) odpowiedzialność za roczne sprawozdanie finansowe.

2. Roczne sprawozdanie finansowe – zasady sporządzania:
a) roczne sprawozdanie finansowe i warunki jego przydatności,
b) podstawy sporządzania sprawozdania finansowego,
c) nadrzędne zasady stosowane przy sporządzaniu sprawozdania finansowego,
d) dane porównawcze i porównywalność.

3. Zmiany w przepisach Ustawy o rachunkowości obowiązujące przy sporządzaniu sprawozdania finansowego za 2016r:
a) nowe limity klasyfikacji umów leasingu, naliczania podatku odroczonego,
b) nowe pozycje w sprawozdaniu finansowym,
c) wprowadzenie – w sprawozdaniu z działalności, jako oświadczenie na temat informacji niefinansowych lub w formie odrębnego sprawozdania – dla niektórych dużych jednostek oraz grup kapitałowych obowiązkowych ujawnień dotyczących zagadnień niefinansowych, tj. społecznych, pracowniczych, środowiska naturalnego, poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu, zostanie przeprowadzona w formie zmian do ustawy o rachunkowości – tzw. sprawozdawczość w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – raporty CSR.

4. Bilans:
a) bilans i jego budowa,
b) ogólne zasady wyceny,
c) kategorie cen,
d) aktywa trwałe,
e) wartości niematerialne i prawne,
f) rzeczowy majątek trwały,
g) należności, inwestycje oraz inne aktywa długoterminowe,
h) aktywa obrotowe,
i) zapasy,
j) należności krótkoterminowe i roszczenia,
k) inwestycje krótkoterminowe,
l) krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe,
m) kapitał (fundusz) własny,
n) zobowiązania,
o) rezerwy na zobowiązania,
p) zobowiązania,
q) bierne rozliczenia międzyokresowe.

5. Rachunek zysków i strat:
a) ogólna charakterystyka rachunku zysków i strat,
b) wynik ze sprzedaży towarów, materiałów i produktów – przychody,
c) wynik ze sprzedaży towarów, materiałów i produktów – koszty,
d) wynik ze sprzedaży niezakończonych długotrwałych usług,
e) szczególne zasady ustalania wyniku ze sprzedaży,
f) pozostałe przychody i koszty operacyjne,
g) przychody i koszty finansowe,
h )zyski i straty nadzwyczajne,
i) wynik finansowy brutto i netto.

6. Dodatkowe informacje i objaśnienia:
a) objaśnienia do bilansu,
b) objaśnienia do rachunku zysków i strat,
c) kursy przyjęte do wyceny,
d) objaśnienia do instrumentów finansowych,
e) objaśnienia do rachunku przepływów pieniężnych,  
f) objaśnienia do zawartych przez jednostkę umów, istotnych transakcji i niektórych zagadnień osobowych,
g) objaśnienie niektórych szczególnych zdarzeń,
h) objaśnienia dotyczące składu grupy kapitałowej,
i) informacje o połączeniu spółek,
j) poważne zagrożenia dla kontynuacji działalności,
k) inne istotne informacje ułatwiające ocenę jednostki,
l) spółki publiczne a dodatkowe objaśnienia.

7. Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym.

8.Rachunek przepływów pieniężnych:
a) cel i zakres stosowania standardu,
b) przepływy pieniężne i ich prezentacja,
c) przepływy działalności operacyjnej,
d) przepływy działalności inwestycyjnej,
e) przepływy działalności finansowej,
f) jednostkowy rachunek przepływów pieniężnych.

9. Odroczony podatek dochodowy.

10. Przygotowanie do bilansu 2016:
a) harmonogram czynności związanych z zamknięciem roku,
b) poprawne zamykanie roku w księgach. Kompletność dokumentacji. Kontrola sald w poszczególnych grupach kont. Przeliczanie zapisów w walutach obcych. Metody wykrywania błędów,
c) inwentaryzacja i jej konsekwencje w sprawozdaniu finansowym. Harmonogram i rozliczanie inwentaryzacji dla poszczególnych kategorii aktywów.

DZIEŃ II

Aspekty podatkowe: CIT, PIT, VAT

I. CIT i PIT

1. Zmiany w CIT i PIT wprowadzone w 2017 r. oraz planowane w 2018 r., związane z zakończeniem roku podatkowego:
a) ograniczenia możliwości stosowania zwolnienia dla dywidend,
b) ulga na działalność badawczo-rozwojową ,
c) zmiany w zakresie cen transferowych,
d) wprowadzenie definicji dochodów osiągniętych na terytorium RP oraz klauzuli beneficial owner,
e) 15% podatek CIT dla małych przedsiębiorców oraz podatników rozpoczynających działalność,
f)płatności bezgotówkowe w CIT od 1 stycznia 2017 r. a koszty podatkowe,
g)nowe zasady opodatkowania aportów oraz rozliczania tzw. wymiany udziałów,
h) jednorazowy odpis amortyzacyjny do 100 tys. PLN.

2. Przychody podatkowe - problemy bieżące oraz rozliczanie na przełomie roku:
a) przychody rozpoznawane na zasadzie memoriałowej – problematyczne aspekty określenia daty wykonania usługi, wydania rzeczy i zbycia prawa majątkowego,
b) zaliczki i przedpłaty a przychód,
c) przychody rozliczane w okresach rozliczeniowych – moment powstania przychodu,
d) przychody rozpoznawane na zasadzie kasowej,
e) przychody w naturze oraz z tytułu nieodpłatnego i częściowo nieodpłatnego świadczenia (m.in. nieodpłatne poręczenia, członkowie zarządu bez wynagrodzenia),
f) rozliczenie bonusów, rabatów oraz innych działań marketingowych po stronie przychodowej,
g) przychody w przypadku refakturowania.

3. Koszty uzyskania przychodów:
a) moment rozpoznania kosztu w ujęciu rachunkowym i podatkowym,
b) dokumentowanie poniesionych wydatków,
c) korekta przychodów,
d) rozliczanie kosztów na przełomie lat podatkowych,
e) koszty zapłacone i poniesione,
f) koszty bezpośrednie,
g) koszty pośrednie,
h) wynagrodzenia pracownicze w kosztach podatkowych,
i) składki na ubezpieczenie społeczne, składki na ubezpieczenie zdrowotne, fundusz pracy i fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych.
j) najważniejsze wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów.

4. Rozliczenie na gruncie CIT oraz PIT działań o charakterze marketingowym:
a) reklama oraz reprezentacja a koszty uzyskania przychodów,
b) rozliczenie nieodpłatnych przekazań towarów i usług w ramach reklamy oraz reprezentacji na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych – kiedy należy złożyć PIT-8C?,
c) sponsoring w kosztach uzyskania przychodu,
d) poprawne dokumentowanie sponsoringu gwarancją braku ryzyka podatkowego,
e) premia pieniężna oraz rabat w rozliczeniu przychodów oraz kosztów z tytułu sprzedaży,
f) skonto, bonus oraz upust jako forma sprzedaży promocyjnej.

5. Opodatkowanie różnic kursowych:
a) wybór metody rachunkowej i jej konsekwencje,
b) stosowanie metody podatkowej w praktyce,
c) dodatnie oraz ujemne różnice kursowe w CIT,
d) problem kursu faktycznie zastosowanego,
e) różnice kursowe a środki trwałe,
f) różnice kursowe związane z podatkiem VAT.

6. Rozliczenie amortyzacji.
a) pojęcie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych – różnice w ujęciu bilansowym i podatkowym,
b) podstawowe zasady określenia wartości początkowej,
c) metody i stawki amortyzacji,
d) okres amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych,
e) rozliczenie inwestycji w obcym środku trwałym,
f) straty w środkach trwałych ze szczególnym uwzględnieniem strat w inwestycjach w obcych środkach trwałych.

7. Spółka jako płatnik podatku dochodowego:
a) pojęcie „świadczenia nieodpłatnego”
b) pobór zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych,
c) deklaracje, zeznania związane z rozliczeniem PIT,
d) obowiązek składania PIT – 8C oraz PIT – 8AR,
e) świadczenia na rzecz pracowników,
f) zmiany w zakresie podatku u źródła od 1 stycznia 2017 r.
g) obowiązek poboru podatku u źródła,
h) składanie informacji IFT.
    
II. VAT

8. Rozpoznanie obowiązku podatkowego w przypadku transakcji realizowanych na przełomie roku:
a) pojęcie wykonania usługi,
b) obowiązek podatkowy z tytułu dostaw towarów,
c) obowiązek podatkowy w przypadku transakcji o charakterze ciągłym,
d) opodatkowanie najmu, dzierżawy, leasingu,
e) obowiązek podatkowy z tytułu refakturowania usług,
f) obowiązek podatkowy z tytułu importu usług oraz WNT.

9. Opodatkowanie VAT nieodpłatnej dostawy towarów oraz świadczenia usług: :   
a) nieodpłatna dostawy towarów oraz świadczenie usług na gruncie przepisów VAT,
b) pojęcie prezentu o małej wartości oraz próbki,
c) opodatkowanie przekazań towarów i świadczenia usług w ramach reklamy oraz reprezentacji,
d) opodatkowanie drobnego poczęstunku na rzecz kontrahentów,
e) świadczenia na rzecz pracowników,
f) nieodpłatne użytkowani firmowego samochodu osobowego do celów prywatnych.

10. Prawidłowe dokumentowanie transakcji opodatkowanych podatkiem VAT:  
a) prawidłowa treść faktury VAT,
b) dokumentowanie obrotu za pomocą kasy rejestrującej a wystawianie faktury VAT,
c) faktury uproszczone w branży hotelarskiej,
d) faktury pro forma,
e) noty księgowe,
f) faktury korygujące,
g) noty korygujące,
h) terminy wystawienia faktury VAT.

11. Odliczanie podatku naliczonego po zmianach w 2017 r.:
a) ogólne zasady odliczeń,
b) terminy odliczeń podatku naliczonego,
c) odliczenie VAT od importu usług oraz WNT,
d) błędy w fakturach a odliczenie VAT,
e) nieuczciwy sprzedawca a odliczenie VAT,
f) odliczenie VAT z faktury wystawionej przez niezarejestrowanego podatnika,
g) odliczanie VAT od samochodów.

12. Proporcja sprzedaży i korekta podatku naliczonego:
a) podmioty zobligowane do rozliczania VAT za pomocą proporcji sprzedaży,
b) rodzaje obrotów uwzględniane przy rozliczaniu proporcji,
c) obroty, których nie bierze się pod uwagę przy ustalaniu proporcji,
d) zasady odliczenia VAT w oparciu o proporcję sprzedaży,
e) korekta roczna,
f) korekta 5 i 10-letnia w przypadku środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
g) korekta z tytułu zmiany prawa do odliczenia VAT.

13. Pytania i odpowiedzi.



Informacje organizacyjne:

Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 1090 zł + 23% VAT

Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia podając w tytule przelewu kod szkolenia.

Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, autorskie materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.

Godziny zajęć: 10:00 – 16:00

Miejsce zajęć: centrum ww. miast

Informacje:
Norbert Saks, Joanna Domaszewska
tel. (022) 208 28 28/26, fax (022) 211 20 90
norbert.saks@akademiamddp.pl; joanna.domaszewska@akademiamddp.pl



«  wstecz


   
   
Domena należąca do www.akademiamddp.pl